Dahl Sverige AB

Dahl Sverige AB är Sveriges ledande handelsbolag i VVS-branschen, med snart 150 års erfarenhet. Runt om i Sverige har vi 63 butiker, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Där bemöter vi våra kunder med kompetens om både produkter och bransch.  Vi är drygt 1 000 medarbetare som ständigt strävar efter att våra kunder ska uppleva oss som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Detta är också våra tre ledord. I vår affär ingår förutom VVS även Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla, med brett sortiment och god kunskap. Vårt stora supportlager i Järfälla hanterar dagligen transporter till 1600 orter,  både till kunder och butiker. Godset levereras av våra chaufförer som har god lokalkännedom och kör lastbilar med lyftkran på flaket för en smidig leverans. Dahl ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och vår omsättning uppgår till 5 mdkr. Vi är certifierade enligt ISO 9001:2008 och ISO 14001:2004 samt även för Sellihca.

• Adress: Box 67, 177 22 Järfälla, Besöksadress: Ulvsättravägen 1
  • Telefon: 08-583 595 00